Truttenschudders met jarretelaandrijving. Wie kent ze niet?
In deze omschrijving zijn er waarschijnlijk een groot aantal lezers van Dröge
die zich afvragen wat het zijn. Hier even een uitleg: truttenschudders zijn
voertuigen die vaak als tweede auto voor de vrouw gebruikt worden, maar ook door
oma’s die met een grote auto niet of niet meer overweg kunnen. Om alle dames
vooral niet te beledigen, moet de benaming trut niet beschouwd worden als
scheldwoord, maar als …. eh ……. benaming. Deze te klein uitgevallen voertuigen,
auto mag je het bijna niet noemen, met vaak drie cilinders en een automatische
versnellingsbak. Deze automatische versnellingsbak is een systeem die meneer DAF
in het verleden heeft uitgevonden. Dat die aandrijving later weer in deze
truttenschudders moet worden toegepast, blijft mij een raadsel. Door deze
bandaandrijving komt bij Dröge de benaming jarretelaandrijving naar boven, mede
om dit te kunnen combineren met het woord truttenschudders. Ook zou in geval van
pech, door het knappen van deze band, de meneer van de ANWB of van Routemobiel
de noodreparatie uit kunnen voeren door het gebruik van de jarretels. Inmiddels
zijn alle vrouwelijke lezers afgehaakt, vooral diegene die in soortgelijke
auto’s rond rijden, maar nogmaals; ik wil jullie dames niet beledigen…. Waar wil
je dan naar toe, Dröge? Ik wil de koppeling maken tussen de eerder omschreven
zondagsrijders(klik) en deze truttenschudders. Alle auto’s op de Nederlandse wegen
zijn gemaakt om tenminste de topsnelheid te halen van 120 km per uur. Ook de
kleinere auto’s; dus ook de eerder omschreven truttenschudders met
jarretelaandrijving. Ik weet dat het lawaai welke geproduceerd wordt door een
driecilinder auto die 120 km per uur moet halen niet te harden is, maar willen
de bestuurders van de truttenschudders niet onder de noemer zondagsrijder
vallen, zullen ze de keuze moeten maken tussen:
1. het lawaai trotseren en gas erop.
2. of via binnenwegen naar de plaats van bestemming te
komen.
3. óf deze auto niet verder te gebruiken als
boodschappenwagen in eigen gemeente.
Inmiddels zie ik de grijns op de gezichten van de mannen
alleen maar groter worden en de dames alvast het mailtje voor het schrappen van
de mailinglisten Dröge-site invullen. Daarom de volgende opmerkingen om de dames
weer gunstig te stemmen;
Een heer in het verkeer is
meestal een dame.
Dröge
|