Columns Dröge
Home mail Dröge Sponsors Gastschrijvers Mailinglist Archief Webmasters
 

Voorheen schreef ik alleen in het clubblad van mijn voetbalvereniging onder het pseudoniem Dröge.

Omdat dit alleen ging over hetgeen wat op en om de velden gebeurde, leek het mij leuk om algemene zaken die ik in het dagelijkse leven tegen kom of lees in de kranten, te schrijven op deze site. In ieder geval zal ik elke zaterdag iets schrijven, zodat zondag's  weer iets nieuws te lezen valt. Wil je  op de hoogte gehouden worden als er eerder een update is, schrijf je dan in op de Mailinglist....

Truttenschudders  

Truttenschudders met jarretelaandrijving. Wie kent ze niet? In deze omschrijving zijn er waarschijnlijk een groot aantal lezers van Dröge die zich afvragen wat het zijn. Hier even een uitleg: truttenschudders zijn voertuigen die vaak als tweede auto voor de vrouw gebruikt worden, maar ook door oma’s die met een grote auto niet of niet meer overweg kunnen. Om alle dames vooral niet te beledigen, moet de benaming trut niet beschouwd worden als scheldwoord, maar als …. eh ……. benaming. Deze te klein uitgevallen voertuigen, auto mag je het bijna niet noemen, met vaak drie cilinders en een automatische versnellingsbak. Deze automatische versnellingsbak is een systeem die meneer DAF in het verleden heeft uitgevonden. Dat die aandrijving later weer in deze truttenschudders moet worden toegepast, blijft mij een raadsel. Door deze bandaandrijving komt bij Dröge de benaming jarretelaandrijving naar boven, mede om dit te kunnen combineren met het woord truttenschudders. Ook zou in geval van pech, door het knappen van deze band, de meneer van de ANWB of van Routemobiel de noodreparatie uit kunnen voeren door het gebruik van de jarretels. Inmiddels zijn alle vrouwelijke lezers afgehaakt, vooral diegene die in soortgelijke auto’s rond rijden, maar nogmaals; ik wil jullie dames niet beledigen…. Waar wil je dan naar toe, Dröge? Ik wil de koppeling maken tussen de eerder omschreven zondagsrijders(klik) en deze truttenschudders. Alle auto’s op de Nederlandse wegen zijn gemaakt om tenminste de topsnelheid te halen van 120 km per uur. Ook de kleinere auto’s; dus ook de eerder omschreven truttenschudders met jarretelaandrijving. Ik weet dat het lawaai welke geproduceerd wordt door een driecilinder auto die 120 km per uur moet halen niet te harden is, maar willen de bestuurders van de truttenschudders niet onder de noemer zondagsrijder vallen, zullen ze de keuze moeten maken tussen:

1. het lawaai trotseren en gas erop.

2. of via binnenwegen naar de plaats van bestemming te komen.

3. óf deze auto niet verder te gebruiken als boodschappenwagen in eigen gemeente.

Inmiddels zie ik de grijns op de gezichten van de mannen alleen maar groter worden en de dames alvast het mailtje voor het schrappen van de mailinglisten Dröge-site invullen. Daarom de volgende opmerkingen om de dames weer gunstig te stemmen;

Een heer in het verkeer is meestal een dame.

Dröge

Site Counter
Bpath Counter